De to morgentræninger

Eleverne i SportTalent-eleverne har to morgentræninger om ugen lagt ind i deres skemaer:

1) Den idrætsspecifikke træning i klubben, som klubbens egne trænere står for. Hvis elevens klub ikke er med i samarbejdet eller ikke kan tilbyde morgentræning, deltager eleven i en ekstra morgentræning på skolen.

2) Fælles basis-/mentaltræning for alle SportTalent-eleverne på skolen. Basis-/mentaltræningen er komplimenterende til den idrætsspecifikke del og består af en del forskellige idrætselementer, som skal sikre en helhedsudvikling af udøveren.

Basistræningen er individuel fysisk træning. I starten af skoleåret får den enkelte elev foretaget en grundig kropsundersøgelse af fysioterapeut Jacob Iversen, hvorefter han udarbejder et individuelt træningsprogram, der retter sig mod at træne kroppen til de krav, som den enkelte idræt stiller. Det betyder færre skader og bedre resultater. I løbet af skoleåret bliver eleverne re-undersøgt.

Se videoen og find ud af, hvordan Jacob arbejder med eleverne på SportTalent.