Hvad tilbyder skolen?

SportTalent-eleverne går i forskellige klasser på 7.- 9. årgang og har stort set det normale skema. Det anderledes består i:

– To morgentræninger indlagt i skoletiden – en fælles basis-mentaltræning på skolen og en idrætsspecifik træning i klubben. Hvis elevens klub ikke er med i samarbejdet eller ikke kan tilbyde morgentræning, deltager eleven i en ekstra morgentræning på skolen.

– Mulighed for ekstra faglig hjælp ved behov – fx hvis eleven har været fraværende pga. stævner osv.

– Fleksibilitet og samarbejdsvilje i forbindelse med fravær ved stævner og lignende.

Et stærkt team omkring SportTalent-eleverne:

Lærer Iben Gade, tidligere landsholdsspiller i fodbold, er skolens idrætskoordinator. Idrætskoordinatoren har indsigt i, hvordan skole og klubidræt kan komplimentere hinanden, så SportTalent-eleven oplever, at klubidræt og skole hænger sammen under trygge og faste rammer. Konkret har idrætskoordinatoren jævnlige samtaler med den enkelte elev og kan derfor have fingeren på pulsen omkring elevens trivsel og behov. Desuden varetager idrætskoordinatoren andre opgaver som fx:

At have overblikket over elever og træningstider
At være kontaktperson mellem skole og klubber
At deltage i møder, der vedrører samarbejdet mellem klub og skole
At være sparringspartner for lærerne omkring planlægning, undervisning, turneringsplaner og træningstider
At være sparringspartner for lærerne omkring styrkelsen af skole/hjem-samarbejdet
At stå for morgentræningen

Lærer Henrik Van Komen Poulsen, mentaltræner & sportscoach, Jeg er uuddannet mentaltræner og sportscoach, og har en uddannelse som personlig træner med speciale i optimal præstation.

Jeg arbejder både individuelt- og på gruppeniveau med elevernes mentale sundhed. Via samtaler og workshops arbejder eleverne med sig selv og bliver blandt klogere på, hvilke værdier de ønsker at stå for samt får hjælp og redskaber til at skabe de mest optimale rammer for at præstere så godt de kan hver gang.

Mange års erfaring som eliteungdomstræner i AB, FCN og i FCK.
Træningen har fokus på det tekniske samt på spillernes egne udviklingsområder.
Udover træning, er der også events på fodboldlinjen, hvor de lærer mere om livet som fodboldspiller på højt plan samt bl.a. også lærer at analysere kampe og modstandere.

Fysioterapeut Jacob Iversen. Jacob har bl.a. været fysioterapeut for Danmark ved OL i Athen og Beijing, ledende fysioterapeut for det dansk svømmelandshold igennem 12 år og fysioterapeut for Jægerkorpset.

I starten af skoleåret foretager Jacob en grundig kropsundersøgelse af SportTalent-eleverne og udarbejder herefter et individuelt træningsprogram, der retter sig mod at træne kroppen til de krav, som den enkelte idræt stiller.