Biblioteket

Biblioteket er placeret centralt i skolens hovedbygning i forlængelse af morgensangssalen. Her er lyst, venligt og rart: Spændende bøger, gode lænestole og gruppearbejdspladser. Her har eleverne mulighed for at kopiere og skrive ud.
Kort sagt: Et hyggeligt og indbydende læringsmiljø.

Biblioteket vil give eleverne:

LYST til viden
LYST til fordybelse
LYST til at læse bøger

1. – 6. årgang har en ugentlig lektion på biblioteket, hvor de får vejledning i valg af bøger og en hyggelig læsestund. 7. – 9. årgang kan bruge biblioteket til informationssøgning, til at sidde og arbejde enkeltvis/i grupper eller slå sig ned med en god bog. Biblioteket indkøber de nyeste bøger – og alle er velkomne til at komme med forslag til nye bøger.

Biblioteket står for – eller understøtter – forskellige spændende tiltag i løbet af året: Forfatterbesøg, læsedage i klasserne, undervisning i bibliotekskendskab, oplæsning, ”Booktalks”, skakturneringer, konkurrencer og meget andet.

Biblioteket har åbent hver dag mellem 7.30 og 15.00 – også i frikvartererne. Her kan eleverne møde en af de dygtige bibliotekarer og få hjælp og vejledning.