Kor

Kor på Helsinge Realskole

På Helsinge Realskole har vi 3 kor: Kor 1, Kor 2 og Kor 3.

Kor 1: Mandag kl. 12.50 – 13.35 i danselokalet i indskolingen – for alle elever fra 2. kl. og op.

Kor 2: Mandag kl. 13.45 – 14.30 i skolens musiklokale – for elever i 3. klasse og op efter. Der er en optagelsesprøve.

Kor 3: Mandag kl. 14.30 – 15.00 i skolens musiklokale – for elever i 5. klasse og op. For at kunne være med i Kor 3, skal man også gå i Kor 2.

Korene ledes af Chris Skytte.

Det er sjovt og udfordrende at gå til kor. Vi synger et alsidigt repertoire fra klassisk til rytmiske sange. Korene medvirker i mange arrangementer i løbet af året f.eks. Luciaoptog, jule- og sommerafslutning samt forskellige arrangementer på skolen og rundt om i Gribskov Kommune.

I Kor 1 synger vi et blandet repertoire af børnesange, salmer og fædrelandssange etc. Vi danser og laver rytmiske øvelser, synger kanons og introduceres til nemme flerstemmige værker.

I Kor 2 synger vi et alsidigt repertoire af salmer, fædrelandssange, pop, jazz, musicals etc. I Kor 2 arbejdes med flerstemmige satser og eleverne får et kendskab til at synge efter noder.

Kor 3 er for de mere øvede korsangere, som har lyst til større udfordringer. Eleverne er i høj grad med til selv at bestemme, hvad de vil synge. Oftest noget af det rytmiske musik eleverne selv hører i deres hverdag. I Kor 3 får eleverne også lov til at indspille deres musik på mp3, og hvis nogle eleverne spiller på instrument, kan dette også inddrages.

Når man har meldt sig til koret og afleveret sin tilmelding, er man med hele året, hver gang. Et velfungerende kor er afhængig af, at de enkelte kormedlemmer føler sig forpligtet over for fællesskabet og de andre i koret. Ved sygdom skal der meldes afbud til Chris på Intra. Skriv til Chris Skytte, hvis du har brug for flere oplysninger.