Velkommen til Bøgeskovgård Vuggestue

Bøgeskovgård Vuggestue åbnede d. 1. september 2020.

Vuggestuen ligger tæt på skolen i de skønneste landlige omgivelser lige uden for Helsinge på samme adresse som Bøgeskovgård Børnehave. Vuggestuen er en del af Helsinge Realskole, og derfor arbejder vi ud fra samme formål og værdier.

Hverdagen i vuggestuen er – som i børnehaven – præget af nærvær, omsorg og gode rutiner. Vores erfaring er, at forældre og børn trives, når de oplever faste rammer og genkendelighed. Og når de møder engagerede og omsorgsfulde voksne med tid nok.

Børnene kan starte hos os fra de er 6 måneder. For at sikre en god start, lægger vi vægt på at lave en god indkøringsplan i samarbejde med forældrene.

Vuggestuen holder til i et lyst og dejligt hus med tre store stuer, rummelige gangarealer, praktisk indrettede garderober – og et fællesrum med masser af plads til aktiviteter.

Vuggestuebørn og børnehavebørn holder til i særskilte huse, ligesom vuggestuen har sin egen legeplads. Naturligvis laver vi pædagogisk samvær mellem vuggestuebørn og børnehavebørn.