Spor4´s ABC

Informationer

Vi informerer på intra og opslagstavler om vores daglige aktiviteter og ture ud af huset, både for sfo og klub.

Hente barn
Vi har ikke ressourcer til, at gøre jeres barn klar om eftermiddagen. Vi er ofte i gang med en aktivitet med mange børn og kan derfor ikke gå fra de mange, for at finde et enkelt barn.
Husk, at have god tid når I henter jeres barn. Børnene vil gerne vise rundt og fortælle om de spændende ting, de har oplevet. Vær nærværende – lad mobilen ligge i bilen eller tasken.

Legepladsen
SPOR 4´s legeplads er stor! Der er mange steder, man kan lege og gemme sig. Børnene kan være i gang med en leg et sted, i et legehus eller bag en skrænt. De kan også være i hallen, så hav god tid. Der er altid en eller flere voksne, der holder øje med legepladsen.

Tilsyn – krydslister – farvel til en voksen
Vi fører tilsyn med børnene og sikrer os, de kommer og går, som de skal. I hver afdeling ligger klassernes krydslister. Når I henter jeres barn, skal I altid huske at “krydse” jeres barn ud på listen. Jeres barn skal også sige farvel til en voksen fra barnets hus.

Forsinkelse
Er der problemer med at nå frem til tiden pga. vejret eller lignende, skal vi have besked. Hvis uheldet er ude, og I skulle blive forsinket, vil en medarbejder blive her, indtil I er nået frem.
Anden gang man er forsinket, vil der blive opkrævet et beløb på kr. 450,-, da det koster skolen overtidsbetaling. Beløbet opkræves sammen med den førstkommende skolepengebetaling.

Traditioner i SPOR 4
Vi gør meget ud af vores traditioner. Vi gør klar til Halloween i oktober og holder et brag af en Halloweenfest i slutningen af oktober måned. Vi laver julehemmeligheder i november måned.
Vi laver fastelavnspynt op til fastelavn og afholder fastelavn. Vi laver påskeaktiviteter i ugerne op til påske og går måske i skoven for at finde påskeharen.
For alle klasser holder vi sommerafslutninger, enten med spiseaften eller overnatning for børnene. Dette er blot nogle eksempler på, hvad vi kan finde på – der er nemlig meget mere!

Sommerfest
Der afholdes årligt sommerfest i SPOR 4. Vi hygger med madkurve, musik og sjove aktiviteter. Et arrangement for hele familien, som både pædagoger og børn har været med til at forberede. Sommerfesten afholdes altid sidste fredag i august.