Nyt fra vuggestuen

NYHED – Helsinge Realskole åbner endnu en integreret daginstitution

Vores integrerede daginstitution på Laugøvej, Bøgeskovgård, får en lillesøster-institution midt i Helsinge By. Helsinge Realskole har købt den tidligere Engerød Børnehave, der totalrenoveres og udbygges, så vi senest 1. september kan byde velkommen til både vuggestue- og børnehavebørn på Engerødvej.

Institutionen får navnet Bøgeskovgård Engerødvej og navne-fællesskabet afspejler, at de to institutioner bliver identiske i forhold til normeringer, pædagogik, uddannet personale m.m. – den nye lillesøster er bare mindre. Bøgeskovgård Engerødvej får plads til i alt 75 børn fra vuggestue til storbørnsgruppe i en samlet bygning på 374 m2, og børnene får masser af plads til udfoldelse udenfor på de 25.000 m2 i skovomgivelser.

Bestyrelsen for Helsinge Realskole fik omkring årsskiftet muligheden for at købe den tidligere Engerød Børnehave Og det var en oplagt mulighed at gribe, som Simon Toft, næstformand i Helsinge Realskoles bestyrelse, formulerer det:

”Den succes vi har haft med Bøgeskovgård på Laugøvej har genereret så stor interesse, at vi desværre har måtte afvise familier, der ønsker at deres børn skal gå i institutionen og fortsætte i børnehaveklasse på Helsinge Realskole. At der pludselig viser sig en mulighed for at erhverve ejendommen på Engerødvej og vi samtidig kan opfylde noget af den massive efterspørgsel, vi oplever, er blot perfekt timing. Det er vores håb og forventning, at begge Bøgeskovgård-institutioner kan bidrage til at sikre et stabilt elevtal på Helsinge Realskole, hvilket betyder, at vi kan tilbyde nogle særlige rammer og muligheder for både børn og vores superdygtige medarbejdere.
Da vi allerede har en masse erfaring og succeshistorier at trække på fra Bøgeskovgård på Laugøvej, skaber det derfor en god synergi for os at drive to identiske institutioner, der kan bidrage til den fortsatte udvikling af skolen.”

Ventelistebørn har førsteprioritet til en plads på Engerødvej

Vi har p.t. 60 børn på venteliste til en plads i vuggestue- eller børnehave på Laugøvej, og mange af dem kan se frem til at blive tilbudt en plads på Engerødvej fra 1. september. Alle udenfor ventelisten er naturligvis også mere end velkomne til at skrive sit barn på venteliste til en daginstitutionsplads, der samtidig sikrer optagelse i en vores børnehaveklasser.

Linda Pedersen og Anne Olsen bliver henholdsvis leder og souschef for begge Bøgeskovgård-institutioner. Skolens nuværende børnehaveklasseleder Camilla Lindbjerg bliver daglig leder for Bøgeskovgård Engerød.