Skolekort

Udstedelse af skolekortet koster 50 kr. samt nedenstående priser for zonerne pr. år.

Priser er hentet her.

Der skal som minimum betales for 2 zoner. Det fulde beløb overføres til skolens konto efter oprettelse hos Movia på reg.nr. 4319 konto 0012081081 med påført navn og klasse. Beløbet kan ikke opdeles i rater.

Kortet er gyldigt på hverdage fra kl. 04.00 til sidste påstigning inden kl. 19.00 i den periode der er bestilt. Kortet er ikke gyldigt i weekender og helligdage og mellem jul og nytår (24/12-01/01). Helligdage er: Påsken (Skærtorsdag, Langfredag, 2. Påskedag), Store Bededag, Kr.Himmelfatsdag, 2. Pinsedag. Kortet bestilles i hele uger, derfor kan et skolekort være gyldigt nogle dage ind i juli måned.
Hvis elever vil rejse uden for gyldighedstid eller i andre zoner, skal de købe en billet eller bruge deres almindelige rejsekort.
Zoner og gyldighed kan eleven se på app’en ”Rejsekort Status”.

Et erstatningskort koster 100 kr., som betales ved bestilling på skolens kontor.

Der må ikke laves hul, klippes eller lignende i dit skolekort.

Hvis man udmeldes af skolen eller ikke længere ønsker et skolekort, skal dette afleveres på skolens kontor omgående. Skolen sender derefter kortet til Movia. Eventuel refusion vil følge.

For at bestille et skolekort skal der udfyldes en ansøgning og en samtykkeerklæring. Klik her for adgang til ansøgning og link til samtykkeerklæringen.

Se yderligere info om kortbestemmelser, rejseregler m.m. på www.rejsekort.dk under ”det med småt” – Klik her.